اول پشتیبانی شبکه را تعریف می کنیم
در اینجا می خواهم پشتیبانی شبکه را به زبانی ساده تعریف کنم تا همه شما با مفهوم پشتیبانی شبکه آشنا شوید. با گسترش استفاده از کامپیوتر، شبکه، اینترنت و بهطورکلی فناوری اطلاعات (IT) در شرکتها، سازمانها و ادارات این نیاز احساس میشود که فردی بهعنوان متخصص فنی و پشتیبان شبکه های کامپیوتری در شرکت ها و سازمان ها حضورداشته باشد. حال اگر شرکت شما به قدری بزرگ نیست که بخواهید یک کارشناس IT را بهصورت تمام وقت به استخدام خود درآوردید شرکتهایی هستند که بهصورت عقد قرارداد این امکان را فراهم میآورند که در صورت نیاز مشکلات شمارا بهصورت پارهوقت حل کنند.
اما همان طور که گفته شد در بسیاری از مواقع تا نام پشتیبانی می آید، مدیران سازمان ها می گویند پشتیبانی در ایران معنی ندارد. اما واقعا چرا باید مدیران سازمان ها و شرکت ها از متد پشتیبانی در ایران رضایت ندارند.
دلیل عدم رضایت از پشتیبانان شبکه در سازمان چیست ؟
- عدم حضور بهموقع تکنیسین ها برای رفع مشکلات پیش آمده
- عدم مسئولیتپذیری در قبال طیف مشکلات پیشآمده و شانه خالی کردن از رفع آنها
- امتناع از دادن سرویسهای خدماتی سختافزاری و passive
- دریافت هزینههای ساعتی برای رفع مشکلات
- عدم اجرای صحیح کار
- و …
سازمان ها به دلیل موارد بالا معمولا از خدمات پشتیبانی احساس رضایت نمی کنند. اما در بسیاری از موارد باید بگویم وجود یک پشتیبان برای سازمان یک حسن بزرگ حساب می شود زیرا اصل پشتیبانی خوب است اما مهم این جا این است که پشتیبانان وظایف خود را به موقع و درست انجام دهند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که وظایف پشتیبانان چیست؟ شما به عنوان یک مدیر سازمان و یا شرکت باید اول بدانید که وظیفه یک پشتیبان چیست و باید بدانید که یک پشتیبان باید چه مهارت هایی داشته باشد تا بتوانید ببینید آیا پشتییبان شما وظیفه شما را درست انجام می دهد یا خیر؟
ظایف پشتیبانی شبکه :
پشتیبان های شبکه وظایفی را بر عهده دارند که باید در سازمان ها آن ها را انجام دهند. برخی از این وظایف هم عبارتند است : نگهداری و حفاظت از شبکه، حفاظت از تمامی سیستم های سازمان یا شرکت، ارتقاء زیر ساخت ارتباطات شرکت یا سازمان، نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار جدید ( سرور، پرینتر، تجهیزات کامپیوتری و …)، طراحی و نصب و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل و منابع اطلاعاتی، رفع ایرادات شبکه، آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه.
قرارداد پشتیبانی شبکه :
شما پس از راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان خود، نیازمند یک پشتیبان و متخصص شبکه هستید. شما برای داشتن پشتیبانی شبکه باید یک قرارداد بین سازمان خود و شرکت پشتیبان ببندید که کاملا تمامی نکاتی و وظایف و انتظارات سازمان و پشتیبان در آن جا درج شده باشد. شما مطابق با این قرارداد برای حفظ و نگهداری شبکه های خود یک پشتیبان شبکه خواهید داشت.
همه ما از لزوم استفاده از شبکههای کامپیوتری آگاهیم و بهخوبی میدانیم که یکی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت یک سازمان وجود یک شبکه و زیرساخت مجهز است. به تجهیزاتی که در شبکه برای اتصال سیستمها به یکدیگر استفاده میشوند تجهیزات پسیو شبکه گفته میشود. پسیو در لغت به معنای غیرفعال است و به تجهیزاتی پسیو اطلاق میشود که بر روی دیتای عبوری شبکه کاری انجام نمیدهند.
لازم است که تجهیزات مربوط به شبکه در مناسبترین شکل و کیفیت آرایش بگیرند تا بهخوبی در خدمت سازمان شما باشند. از تجهیزات پسیو شبکه که بهنوعی ریشه و بستر شبکه محسوب میشود برای برقراری ارتباطات درونسازمانی استفاده میشود. به بیان گویاتر میتوان گفت یک شبکه سریع و هوشمند نیازمند یک سیستم پسیو باکیفیت است.
خدمات پشتیبانی شبکه از این جهت اهمیت دارد که تمامی تجهیزات نرمافزاری و سخت افزاری که در شبکه به کار رفتهاند، نیازمند به روز رسانی و عیب یابی میباشند. اگر شما در محل کارتان یک شبکه راهاندازی کرده باشید و از آن برای ارتباط بین کارمندان و مشتریان جهت سرعت بخشیدن به کارها استفاده کنید.مفهوم خدمات پشتیبان شبکه را به معنای واقعی درک میکنید؛ زیرا از کار افتادن ارتباط سیستم ها به قطع ارتباط بین کلیه دفاتر، پرسنل و مشتریان منجر خواهد شد. از این رو با دریافت این خدمات از مشکلات احتمالی قطع شبکه پیشگیری میکنید، یا به اصطلاح علاج واقعه را قبل از وقوع انجام میدهید. پارمونت پشتیان با سابقهای درخشان، خدمات نگهداری از انواع شبکههای کامپیوتری را ارائه میکند. شرکت پارمونت پشتیبان مادام برای سیستم ها شبکه های راه اندازی شده در سازمان شما می باشد.
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17